17. januar 2024 starter vi endnu engang et Alphakursus.

Alpha er for alle

• der har spørgsmål til livet,
  • der vil have de kristne grundbegreber frisket op,
  • der vil udforske kristendommen,
  • eller overvejer, om Gud er relevant i dag.

Alpha er globalt

Kurset stammer fra kirken Holy Trinity Brompton i London, hvorfra det har spredt sig til over 100 lande. På verdensplan har 24 millioner mennesker gået på Alpha.

Alpha er sådan:

Alle Alphaaftener begynder med, at vi får aftens­mad. Der­efter ser vi en kort film, som er fra kirken i London (med danske undertekster). Filmen handler om aftenens emne (se længere nede). Så deler vi os i mindre grupper, drikker kaffe og taler om alle de spørgsmål, som aftenens film har rejst. Vi slutter senest kl. 21.00.

Alpha inkluderer en enkelt lørdag. Denne dag er en meget væsent­lig del af kurset, så det er vigtigt, at du allerede nu reserverer den.

Du kan holde op på Alphakurset når som helst. Hvis du gerne vil deltage i kurset, men datoerne ikke lige passer, så husk, at vi regner med at gentage Alpha igen næste halvår (forår – efterår – forår osv.)

Program (i foråret 2024):

Vi mødes onsdag aftener kl. 18.15 og begynder med hyggelig fællesspisning.

17. januar: Er der mere i livet end dette?

24. januar: Hvem er Jesus?

31. januar: Hvorfor døde Jesus?

7. februar: Hvordan kan jeg tro?

14. februar: Hvorfor og hvordan skal jeg bede?

(Vi springer over uge 8.)

28. februar: Hvorfor og hvordan skal jeg læse i Bibelen?

6. marts: Hvordan leder Gud os?

Lørdag, den 9. marts:

• Hvem er Helligånden?
  • Hvad gør Helligånden?
  • Hvordan kan jeg blive fyldt med Helligånden?

13. marts: Hvordan får jeg mest ud af resten af mit liv?

20. marts: Hvordan kan jeg modstå det onde?

(Vi springer påskeugen over.)

3. april: Hvorfor og hvordan fortæller jeg det til andre?

10. april: Helbreder Gud i dag?

17 april: Hvad med kirken?

Pris

Det koster 35 kr. pr. aften og 70 kr. for lørdagen. Til den pris får man et måltid mad og kaffe hver gang og en deltagermanual.

Tilmelding

Meld dig til senest den 13. januar 2024 hos Morten Steengaard, 40 56 00 54, info@hjoerringbaptistkirke.dk

Ved for få tilmeldte udskyder vi kurset til næste halvår.

(Vi tager dine personlige data alvorligt. Ved at du tilmelder dig, giver du tilladelse til, at vi må behandle dine personlige data. Vi sender ikke dine data videre til nogen og vi bruger dem kun i relation til vores Alphakursus. Se vores privatlivspolitik her: hjoerringbaptistkirke.dk/privatlivspolitik.)

Prøvesmagning

Første aften (17. januar) er der “prøvesmagning på Alpha”. Den aften har du mulighed for at opleve, hvad Alpha er, før du evt. melder dig til selve kurset.

Til prøvesmagningen mødes vi kl. 18.15, spiser aftensmad sammen og ser en kort film med titlen “Er der mere i livet end dette?”. Derefter er der kaffe/te og hyggeligt samvær.

Af hensyn til køkkenet, bedes du også tilmelde dig hos Morten Steengaard, selvom du måske kun vil med denne ene aften.

Yderligere information

Tag endelig kontakt til Morten Steengaard, hvis der er spørgsmål.

Du kan også se mere her: AlphaDanmark.dk.

Vi ses!

Vi glæder os til at møde dig i Hjørring Baptistkirke, Skt. Olai Plads 7.

Du vil ikke fortryde det.