Det har aldrig været Guds mening, at børn skal kede sig under gudstjenesten. (Vi tror faktisk, at hvis nogen nogensinde keder sig i kirken, er det stik imod Guds mening!) Derfor er vi glade for at kunne præsentere børnekirke – gudstjeneste på børnenes præmisser.

Børnenes gudstjeneste starter sammen med de voksne i kirkesalen. Når gudstjenesten er godt i gang, går børnene i børnekirke, som foregår i det store rum i kælderen. Der er desværre ikke børnekirke hver søndag.

I børnekirken fortsætter gudstjenesten – bare på børnenes præmisser. Der kan være sange og bøn til Gud og de kan f.eks. høre en historie og ud fra den lave noget kreativt til sig selv eller til andre. Det kan være en lille bog med bibelvers – skrevet som rebus. Eller måske skal der sås karse, bages eller skrives/tegnes breve.

Børnekirken slutter ca. samtidig med de voksnes gudstjeneste, så børnene kan få saftevand og småkager sammen med de voksnes kirkekaffe.

Hvis dit barn ikke er glad for at tage til børnekirke alene, er du selvfølgelig velkommen til at gå med. Det gælder også, hvis du bare gerne vil se, hvad der sker.