Hjørring Baptistkirke & Projekt:Kirke Hjørring inviterer til drive-in påskegudstjeneste på søndag, den 12. april, kl. 10.30 – 11.30 på Hjørring Dyrskueplads.

I en tid, hvor vi alle skal holde afstand, har vi som mennesker mere end nogensinde brug for at opleve fællesskab, selvom det er på afstand. Præst i Projekt:Kirke, Vibeke Frandsen, udtaler:

”Påskesøndag fejrer vi, at alt – selv det umulige – bliver muligt, da Jesus opstår fra de døde. Vi oplever i denne svære Corona-tid mange umuligheder og besværligheder, der måske gør det vanskeligt for at os at holde modet oppe. Påskens budskab, der fejres i alle verdens kirker, peger på, at der er opmuntring og håb at hente i selv de allerværste tider.” Kom og vær med til en påskefejring i en vanskelig tid i Danmark og verden.

Initiativtagerne ønsker denne søndag formiddag at være med til at opmuntre mange i denne tid, hvor flere oplever en stor ensomhed. Her er der en mulighed for at komme ud sammen som familie eller enkeltperson, hvor der holdes afstand og ageres indenfor alle covid-19 anbefalingerne.

Desværre kræver covid-19 retningslinjerne, at det kun er tilladt at deltage, hvis man er i bil. Dvs. at der ikke er adgang for gående, cykler, motorcykler mm. Desuden må man kun åbne vinduerne i bilens venstre side (føresiden).

Man må ikke forlade bilen og der er ikke noget toilet.

Med disse begrænsninger, ønsker vi at fejre påsken og fællesskabet sammen – på afstand. Gudstjenesten er naturligvis gratis og alle (der overholder reglerne og parkeringsværternes anvisninger) er velkomne. Der vil være dejlig fællessang, bøn og en spændende prædiken.

Al lyd bliver sendt direkte gennem bilens radio og højtalere.

Vi fejrer nadver, så hvis du vil være med til det, skal du medbringe brød og saft til alle i din bil.

Indkørslen åbnes kl. 9.45. Gudstjenesten begynder kl. 10.30.

Kom i god tid for at sikre dig en god plads!

Har du ikke mulighed for at være med, bliver det muligt at følge med hos Projekt:Kirke på Facebook

eller på Projekt:Kirkes YouTubekanal